Jag förstår hur Altenstedt känner

Jag kan inte säga att jag inte förstår hur pass maktlös Johanna Parikka Altenstedt känner sig just nu. Avskydd och bespottad, har hon fullständigt rätt i att ett drev pågår mot henne.

Det är inte i alla avseenden ett renhårigt drev, men det är, till skillnad från vad Johanna själv vill påskina, ett fullständigt demokratiskt sådant. Allt som krävs för att kunna delta är lite skrivkunnighet och en dator. Det krävs inga kontakter, inga företag eller föreningar i ryggen och inga stora investeringar. Det behövs inte ens ett namn. Mer folkstyre än så här blir det inte.

Hur vore det om Altenstedt redogjorde för vad som är missvisande information, istället för att avfärda bloggandet med uttalanden som ” Lögner sprids om vad som har sagts och vad som har hänt”  och försök i att rättfärdiga ett oacceptabelt beteende genom att få hoten att framstå som krav?
Finns det förmildrande omständigheter så torde den taktiken vara betydligt mer effektiv.

Som jag sa, så förstår jag hur Altenstedt känner sig. Jag dristar mig till och med att tycka synd om henne. Men hon får ändå skylla sig själv.

Teflonminne har komponerat ett välskrivet inlägg om saken, som är värt att läsa.

Andra bloggar om: , , , , ,

1 kommentar

  1. […] bloggare om detta: Dexion, Blågrön Röra, Ringborg, Miss Evil, Eklindh, Kultur & Politik, Enligt min humla, Electric Sheep, Anders Arnholm, Piece of The […]


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

