Det sexmoralisterna inte förstår

Jag sonderar terrängen och hittar kommentarer och citat från både Johanna Parikka Altenstedt och andra sexmoralister lite här och var i bloggosfären dessa dagar. Några citat från JPAs numera stängda blogghar också hängt sig kvar i sinnet på mig.Det är saker om hur fasligt det är att sälja sex, om det destruktiva att sälja sexuella tjänster hemma och att det är synd om den prostituerades familj, eftersom en sexsäljande mamma måste innebära problem.
Jag vill försöka förklara vad det är de här människorna inte förstår:

nämligen det faktum att sexualiteten och synen på sex skiljer sig mellan individ till individ.
För att följa med i det resonemanget behöver du programmera om dig tillfälligt:

Du har inte längre din uppfattning om sex.
Den har försvunnit.
Du är ett blankt blad.Sex för dig är som att snyta sig.
Bra sex kan vara otroligt skönt,
medan dåligt sex på sin höjd är tråkigt.
Det ger inga efterdyningar och det skapar inga stämningar i dig.
Det är inte äckligt och inte upprörande.
Du känner dig inte smutsig efter en sexakt då du inte njutit eller varit tänd.
Dåligt sex är på sin höjd tråkigt.

Efteråt kan du dra upp byxorna och ta en macka.
Du kan se på Simpsons eller natta din bäbis. Det tråkiga sexet har inte berört dig mer än att utföra en tråkig syssla på ditt ordinarie jobb.

Är du med mig?
(Är du inte med mig, så läs föregående stycke tills du är där.)

Nu ska du försöka tro mig när jag berättar:
Att såhär är sex för mig.

Det har alltid varit så. Från första gången och fram till nu, har sex alltid varit tämligen oviktigt. Det är en axelryckning för mig om det inte är bra sex. Varken mer eller mindre.

Det finns inga övergrepp i min bakgrund, ingen dålig uppväxt och inga trauman värda namnet.

Sex är som att snyta sig. Skönt om man är snorig, onödigt om man inte är förkyld. Men onödigt innebär inte obehagligt. Onödigt är bara en axelryckning.

Om du kan förstå det här, kan du kanske sätta dig in i hur det skulle vara att sälja sexuella tjänster i min situation: i sitt värsta, som en tråkig dag på jobbet. Hur många tråkiga dagar på jobbet kan du inte ta om du får riktigt bra betalt?

Jag vill att alla ska förstå att den bilden som man själv har, inte är allmängiltig. Den är bara personlig. Det är nämligen den biten som sexmoralisterna inte förstår. De projicerar sin egen syn på sex på samhället och alla som befinner sig i det. I och med att de har en laddning kring sex som exempelvis jag saknar, så får de svårt att sätta sig in i hur en person inte kan påverkas nämnvärt av att ha sex med människor som de inte känner attraktion till. Det som skulle vara destruktivt i deras egen tillvaro, förväntas också vara det i alla andras.

Sex utan attraktion behöver inte kännas som ett övergrepp.
Det kan vara som att snyta sig.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

1 kommentar

  1. […] för dagen: Louise Perssons – Balansgång över avgrund MissEvil – Det sexmoralisterna inte förstår Avancerade Tobias – Öppenhet eller ej? Del 1. Fadime […]


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

